Neler yeni

Foruma hoşgeldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Ucak uzerinde buzlanmaya karsi en hassas bolgeler ve techizatlar nelerdir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Modoratör
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
M

Modoratör

Uçak üzerinde buzlanmaya karşı en hassas bölgeler ve teçhizatlar nelerdir?​

Donmaya Karşı En Hassas Bölgeler 1. Ön ve arka sparlar arasındaki kanat dipleri. 2. Uçuştan sonra, kullanılmamış yakıt ihtiva eden kanadın herhangi bir kısmı. 3. Kanadın farklı yapılarının bulunduğu yerler (soğuk metal kısımlar) sparların üstündeki bölgeler ve ana iniş takımı gibi.

Uçak donmasın diye ne yapılır?​

Uçak donmasın diye ne yapılır?
UÇAKLAR ÖZEL SIVILARLA YIKANIYOR! Uçaklar, buzlanmadan korumak için anti-icing; oluşan buzun çözülmesi içinse de-icing adı verilen sıvılarla yıkanıyor.

Uçak havada nasıl dönüş yapar?​

Uçak havada nasıl dönüş yapar?
Uçaklar pistte yavaş yavaş ilerleyip,hız kazanıp bir müddet sonra pistten teker kestiğinde uçak artık özgürlüğe doğru tırmanışa geçer.Uçak havada iken direksiyonu sola doğru çevirdiğimizde sol kanattaki kanatçıklar havaya kalkar ve uçak istikametini sola doğru çevirir.Direksiyonu nötre çivirirsek, eski halini yani düz …

Airbus a380 kimde var?​

- airbus a380.
- emirates.
- havayolu.
- qantas.
- singapore airlines.
- şirket.

De icing ve anti icing işlemleri hangi durumlarda uygulanır?​

De icing ve anti icing işlemleri hangi durumlarda uygulanır?
Buzlanma durumuna neden olabilecek kar ya da sulu kar yağışı varsa, de-icing sonrası anti-icing işlemi de uygulanır. Anti-icing sıvısı yüzeylere o kadar sıkı yapışır ki, taksi boyunca uçağın yüzeyinde herhangi bir kar veya sulu kar birikimi oluşmaz. Bu çözücü sıvılar belirli oranlarda su karışımı ile de kullanılabilir.

Uçağa neden su dökülür?​

Uçağa neden su dökülür?
Aylarca uçuş yapmayan uçaklar normalleşme sürecine geçiş evresinde ilk uçuşlarını yapmış ve su selamlaması ile karşılanmışlardır. Bu seremoni kötü günlere elveda anlamı taşıyan bir tür kutlama niteliğinde olmuştur.
Uçaklara neden su dökülür?​
Su selamı askeri gazileri, yabancı devlet adamlarını ve yeni havayolu hizmetini onurlandıran çoközel bir havaalanı geleniğidir. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi iki kaynaktan ( genelde ARFF itfaiyeleri olur) püskürtülen ve 2 dakika süren saygı, şeref ve şükranın göstergesi bir seremonidir.

Uçak havada nasıl hareket eder?​

Uçak havada nasıl hareket eder?
Uçağa etki eden dört kuvvet birbirini dengelediği zaman uçak havada sabit hızla ilerler. Yani uçak havada hareket ederken kanatlarda oluşan taşıma kuvveti, yerçekimi etkisiyle oluşan ağırlık kuvvetini dengelerken motorun sağladığı itme kuvveti hava direncini yani sürükleme kuvvetini dengeler.

Uçağın havada durmasını sağlayan nedir?​

Uçağın havada durmasını sağlayan nedir?
1- Kaldırma Kuvveti: Uçağın havalanmasını ve havada kalmasını sağlayan etken. Buradaki kuvvet kanatlardan elde ediliyor. 2- Motor Gücü: Kanatların kaldırma kuvvetini sağlayabilmesi için kanat çevresinden belirli bir hızda hava akımı geçmesi gerekiyor ve bu hava akımı da motorlardan elde ediliyor.
 
Uçaklar buzlanmaya karşı hassas bölgelerde bulunur ve bu durum ciddi bir güvenlik riski oluşturabilir. Bu hassas bölgeler arasında ön ve arka sparlar arasındaki kanat dipleri, kullanılmamış yakıt ihtiva eden kanat kısımları, kanadın farklı yapılarının bulunduğu bölgeler, sparların üstündeki yerler ve ana iniş takımı gibi kısımlar bulunmaktadır. Bu bölgelerin buzlanmasını önlemek için uçaklar özel sıvılarla yıkanarak anti-icing ve de-icing işlemleri uygulanmaktadır.

Anti-icing işlemi, buzlanmayı engellemek için uygulanan bir tedbirdir. Bu işlem, uçağın üzerine sıvı püskürtülerek olası buzlanmanın önlenmesini sağlar. De-icing ise mevcut buzun çözülmesi için uygulanan bir işlemdir. Uçaklar buzlanma durumuna neden olabilecek kar yağışı veya sulu kar yağışı varsa de-icing işlemi uygulanır, ardından anti-icing işlemi ile uçak buzlanmaya karşı korunur.

Uçaklar havada dönüş yapabilmek için kanatçıkların kontrolünü sağlayarak bankaj (yana yatma) hareketini gerçekleştirir. Uçağın havada dönüş yapabilmesi için pilotun direksiyonu uygun şekilde kullanması gerekir. Sol kanattaki kanatçıklar havaya kalkarsa, uçak sola döner; sağ kanattaki kanatçıklar havaya kalkarsa uçak sağa döner.

Uçakların havada durmasını sağlayan temel unsurlar kaldırma kuvveti ve motor gücüdür. Kaldırma kuvveti, uçağın havalanmasını ve havada kalmasını sağlayan etkendir ve kanatlar tarafından üretilir. Motor gücü ise kanatlardan gerekli hava akımının geçmesini sağlar ve böylece kaldırma kuvveti üretilir. Bu unsurlar bir araya gelerek uçağın havada durmasını mümkün kılar.
 

Foruma hoşgeldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz

  • Geniş / Dar görünüm

    Temanızı geniş yada dar olarak kullanmak için kullanabileceğiniz bir yapıyı kontrolünü sağlayabilirsiniz.

    Kenar çubuğunu kapat

    Kenar çubuğunu kapatarak forumdaki kalabalık görünümde kurtulabilirsiniz.

    Sabit kenar çubuğu

    Kenar çubuğunu sabitleyerek daha kullanışlı ve erişiminizi kolaylaştırabilirsiniz.

    Köşe kıvrımlarını kapat

    Blokların köşelerinde bulunan kıvrımları kapatıp/açarak zevkinize göre kullanabilirsiniz.

  • Zevkini yansıtan renk kombinasyonunu seç
    Arkaplan resimleri
    Renk geçişli arkaplanlar
Geri