S
SoruCevap
Misafir
Namazda kac rekat kıldığı konusunda tereddut eden kimse ne yapmalıdır
Yapılan ibadet ve amellerin her turlu şupheden uzak olması gerekir Şuphe ve tereddutler amelin değerini duşurur Bu yuzden kıldığı namazın kac rekat olduğunda ilk defa şuphe eden kimsenin bu namazı yeniden kılması gerekir Nitekim Hz Peygamber (sas) şoyle buyurmuştur: “Sizden biri namazında kac rekat kıldığı hususunda şupheye duşerse namazı yeniden kılsın (İbn Ebi Şeybe, Musannef, III, 435; bkz Zeylai, Nasbu’rraye, II, 173)
Namazda zaman zaman şupheye duşup kac rekat kıldığı hususunda kesin bir kanaate varamayan kimse, kıldığına emin olduğu en az rekat sayısını esas alarak namazına devam eder Hz Peygamber, (sas) “Sizden biri namazında şuphe eder de uc mu dort mu kıldığını bilemezse, şupheyi bıraksın ve en az rekatı esas alarak namazına devam etsin buyurmuştur (Nesai, Sehv, 24; İbn Mace, İkame, 132)
Buna gore dort rekatlı bir namaza başlayan kimse, kıldığı rekatın birinci rekat mı ikinci rekat mı olduğunda kuşkuya duşup, bir tarafı tercih edemezse, kendisini bir rekat kılmış sayar ve birinci sayılan rekatın ikinci; ucuncu sayılan rekatın da dorduncu rekat olma ihtimali bulunduğu icin, her bir rekatın sonunda oturur ve tahiyyatı okur Boylece dort oturuş yapmış olur ve sonunda sehiv secdesi yaparak namazını tamamlar (Kasani, Bedaiu’sSanai’, I, 165, 166)
Yapılan ibadet ve amellerin her turlu şupheden uzak olması gerekir Şuphe ve tereddutler amelin değerini duşurur Bu yuzden kıldığı namazın kac rekat olduğunda ilk defa şuphe eden kimsenin bu namazı yeniden kılması gerekir Nitekim Hz Peygamber (sas) şoyle buyurmuştur: “Sizden biri namazında kac rekat kıldığı hususunda şupheye duşerse namazı yeniden kılsın (İbn Ebi Şeybe, Musannef, III, 435; bkz Zeylai, Nasbu’rraye, II, 173)
Namazda zaman zaman şupheye duşup kac rekat kıldığı hususunda kesin bir kanaate varamayan kimse, kıldığına emin olduğu en az rekat sayısını esas alarak namazına devam eder Hz Peygamber, (sas) “Sizden biri namazında şuphe eder de uc mu dort mu kıldığını bilemezse, şupheyi bıraksın ve en az rekatı esas alarak namazına devam etsin buyurmuştur (Nesai, Sehv, 24; İbn Mace, İkame, 132)
Buna gore dort rekatlı bir namaza başlayan kimse, kıldığı rekatın birinci rekat mı ikinci rekat mı olduğunda kuşkuya duşup, bir tarafı tercih edemezse, kendisini bir rekat kılmış sayar ve birinci sayılan rekatın ikinci; ucuncu sayılan rekatın da dorduncu rekat olma ihtimali bulunduğu icin, her bir rekatın sonunda oturur ve tahiyyatı okur Boylece dort oturuş yapmış olur ve sonunda sehiv secdesi yaparak namazını tamamlar (Kasani, Bedaiu’sSanai’, I, 165, 166)