S
SoruCevap
İnsanın eceli ve omru
Ecel ve omur hakkında bilgi
Omur, canlının bu dunyada var olmasıyla başlayan ve ecelinin gelip catmasıyla ya da canlının olmesiyle son bulan belirli suredir Bu tanımdan hareket ederek, oyle ise her canlının omru bicilmiştirdemek doğrudur; ancak bu, yeterli ve doyurucu bir acıklama değildir Once şunu duşunmeliyiz: Değil yalnız canlılar, Allah'tan başka her şey surelidir, fanidir, sonludur Cunku her şey Allah Teala'nın ezeli ve kuşatıcı bilgisine, O'nun kurmuş bulunduğu kainat disiplinine ve bu disiplini ayakta tutan evrensel yasalara bağlı olarak (fizik sınırlarda) sebepsonuc ilişkisi icinde değişikliğe uğrar Her şey, kendi temel niteliklerinin cizdiği sınırlar icinde bağımsız bir butunlukle ortaya cıkar ve Allahın sunneti dediğimiz kainattaki sistemlerinden birine bağlı olarak aşamalarla gelişir, yıpranır, eskir ve sonunda koklu bir değişikliğe daha uğrar İşte ilk var oluştan sonraki bu iki değişim arasında gecen sure her varlığın kesin omrunu ifade eder Orneğin toprağa atılan bir tohumun, ekildiği andan itibaren yeşerip bir zaman sonra kurumasıyla ya da kesilip bicilmesiyle sona eren sure o bitkinin omrudur Keza bir sanatkar tarafından yapılan herhangi bir eserin gercekleştirildiği andan itibaren kullanımdan kaldırıldığı saate kadar gecen sure yine o eserin omrudur Ancak omur ve ecel kavramları bu basit ve soyut acıklamayı aşarak insan idrakinin ulaşamayacağı İlahi iradeye bağlı ozel bir anlam taşırlar Bu da, ecel ve omur, birbirlerinden pek soyutlanamayan (ancak materyalıstlerin ileri surduğu gibi bir evrim olarak değil), Allah'ın izni ve ezeli iradesiyle birbirini doğuran, birbirini tamamlayan devri daim icindeki hayat ve kainat olaylarının birer parcasıdırlar
Alıntı
Ecel ve omur hakkında bilgi
Omur, canlının bu dunyada var olmasıyla başlayan ve ecelinin gelip catmasıyla ya da canlının olmesiyle son bulan belirli suredir Bu tanımdan hareket ederek, oyle ise her canlının omru bicilmiştirdemek doğrudur; ancak bu, yeterli ve doyurucu bir acıklama değildir Once şunu duşunmeliyiz: Değil yalnız canlılar, Allah'tan başka her şey surelidir, fanidir, sonludur Cunku her şey Allah Teala'nın ezeli ve kuşatıcı bilgisine, O'nun kurmuş bulunduğu kainat disiplinine ve bu disiplini ayakta tutan evrensel yasalara bağlı olarak (fizik sınırlarda) sebepsonuc ilişkisi icinde değişikliğe uğrar Her şey, kendi temel niteliklerinin cizdiği sınırlar icinde bağımsız bir butunlukle ortaya cıkar ve Allahın sunneti dediğimiz kainattaki sistemlerinden birine bağlı olarak aşamalarla gelişir, yıpranır, eskir ve sonunda koklu bir değişikliğe daha uğrar İşte ilk var oluştan sonraki bu iki değişim arasında gecen sure her varlığın kesin omrunu ifade eder Orneğin toprağa atılan bir tohumun, ekildiği andan itibaren yeşerip bir zaman sonra kurumasıyla ya da kesilip bicilmesiyle sona eren sure o bitkinin omrudur Keza bir sanatkar tarafından yapılan herhangi bir eserin gercekleştirildiği andan itibaren kullanımdan kaldırıldığı saate kadar gecen sure yine o eserin omrudur Ancak omur ve ecel kavramları bu basit ve soyut acıklamayı aşarak insan idrakinin ulaşamayacağı İlahi iradeye bağlı ozel bir anlam taşırlar Bu da, ecel ve omur, birbirlerinden pek soyutlanamayan (ancak materyalıstlerin ileri surduğu gibi bir evrim olarak değil), Allah'ın izni ve ezeli iradesiyle birbirini doğuran, birbirini tamamlayan devri daim icindeki hayat ve kainat olaylarının birer parcasıdırlar
Alıntı