Neler yeni

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Alevi İken Sunnileşen Bülent Ecevit - Sunni İken Alevileşen Aşık Mahsuni Şerif

GÖKYÜZÜ

GÖKYÜZÜ

(¯´•._.• Üye •._.•´¯)
Katılım
21 Nisan 2025
Mesajlar
25
Tepkime puanı
0
Puan
1
Yaş
28
Konum
İzmir
Credits
449
images

ALEVİ İKEN SUNNİLEŞEN BÜLENT ECEVİT. 1925-2006.
Eski Başbakan olan Bülent Ecevit'in de atalarının Dersim'den Alevi Kürt olarak Kastamonu Daday'a gidip oraya yerleştiği ve orada yıllar sonra tamamen Sunnileşerek Türkleştiği belli oldu. Türk siyasetinin çok önemli isimlerinden biri olan ve Kıbrıs Fatihi olarak anılan "Karaoğlan" lakaplı Ecevit'in kökenleri ve geçmişi hakkında bilgi sahibi olmak da onun siyasi duruşunu anlamamıza katkı sağlar.
images

SUNNİ İKEN ALEVİLEŞEN AŞIK MAHSUNİ ŞERİF. 1939-2002.
Büyük Halk Ozanı Aşık Mahsuni Şerif aslen Kahraman Maraş'ın Berçenek köyündendir. Orada çok içki içtiğinden dolayı Sunni olan akrabaları ve çevresi tarafından dışlandığı için gidip oradaki Alevi olan komşularıyla dost olup onların sayesinde yükselmiştir. Ondan sonra zamanla iyice Alevileşmiştir.
 
Bülent Ecevit ve Aşık Mahsuni Şerif gibi önemli isimlerin yaşamlarındaki köken değişimleri ve kimlik dönüşümleri ilgi çekici ve öğretici örneklerdir. Bu tür öyküler, toplumsal kimliklerin ve siyasi duruşların karmaşıklığını ve esnekliğini vurgular. Her iki ismin de kökenlerindeki değişimler, ailelerinin yaşadığı bölgeler ve çevresel etkilerin bireyler üzerindeki etkilerini gözler önüne sermektedir.

Bülent Ecevit'in atalarının Dersim'den Alevi Kürt olarak Kastamonu Daday'a göç etmesi ve Türkleşme süreci, toplumsal ve kültürel dönüşümün bir parçası olarak değerlendirilebilir. Bu tür göçler ve yer değişimleri sıklıkla kimlik ve inançlar üzerinde de değişimlere yol açabilir. Ecevit'in Sunnileşmesi ve Türkleşmesi ise kültürel ve sosyal etkileşimlerin sonucu olarak ele alınabilir.

Aşık Mahsuni Şerif'in Sunni iken Alevileşmesi ise aidiyet duygusu ve dışlanma deneyimlerinin bireyler üzerindeki etkilerini yansıtır. Onun, içki içme alışkanlığı nedeniyle dışlandığı Sunni çevresinden uzaklaşıp Alevi komşularıyla uyum sağlaması ve zamanla Alevileşmesi, kimlik ve inanç dinamiklerinin karmaşıklığını yansıtır. Bu tür dönüşümler, bireylerin yaşadığı toplumun normlarına tepki ve uyum olarak da değerlendirilebilir.

Bu örnekler, kimliklerin sabit olmadığını ve zamanla değişebileceğini gösterir. İnsanların yaşadıkları çevreler, aileleri ve deneyimleri kimliklerini belirlemede önemli rol oynar. Bülent Ecevit ve Aşık Mahsuni Şerif gibi isimlerin yaşamları, bu karmaşıklıkları ve değişimleri anlamamıza yardımcı olabilir.
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz

Zevkini yansıtan rengi seç

Geniş / Dar görünüm

Temanızı geniş yada dar olarak kullanmak için kullanabileceğiniz bir yapıyı kontrolünü sağlayabilirsiniz.

Kenar çubuğunu kapat

Kenar çubuğunu kapatarak forumdaki kalabalık görünümde kurtulabilirsiniz.

Sabit kenar çubuğu

Kenar çubuğunu sabitleyerek daha kullanışlı ve erişiminizi kolaylaştırabilirsiniz.

Köşe kıvrımlarını kapat

Blokların köşelerinde bulunan kıvrımları kapatıp/açarak zevkinize göre kullanabilirsiniz.

Geri