Zeberus
Yönetici
Tur tekneleri kaç metre?
Teknelerin boyutları farklılık göstermektedir. Boyutlar 12 metreden 55 metreye kadar çıkabilmektedir. Yolcu kapasitesi ise 2 ile 36 kişi arasında değişebilmektedir. Yurt dışı turlarında özel tekne kiralama yapan yatlarda kamara sayısı genellikle 6 ve kapasite 12 kişi olmaktadır.Mavi tur ne zaman başladı?
Bu turlar, 1950’lerin ortalarından itibaren, her yıl artan sayıda insanın katılımı ile sürüyor. Önceleri mütevazı şartlarla yapılan “Mavi Yolculuk” adını, denizi, dostluklarını pekiştirmek için mekan seçen bu ilk yolculardan alıyor.
Teknede kabin ne demek?
Tekne kabinlerini şöyle sınıflandırılır; Master kabin: Yükseltilmiş köşeye sahip olan aynakıç tipi guletlerde yer alan suit odalara verilen isimdir. Teknenin ana kabini olarak bilinmektedir. Double kabin: Adından anlaşılacağı üzere çift kişilik yataklara sahip kabinlerdir.
Gulet tekne kaç metre?
Uzunlukları 15-55 m arasında olan guletler 6-24 kişiliktir ve hem motorlu hem de yelkenlidir.Mavi yolculuk nasıl başladı?
Yazar arkadaşları Bedri Rahmi Eyüboğlu’nu ve Azra Erhat’ı yanına alan Cevat Şakir Kabaağaçlı, kasaba tekneleriyle Gökova’ya yolculuklar yapmaya başladı. Bu yolculukların adı daha sonraları mavi tur ya da mavi yolculuk olanak bilinecekti.
Mavi Yolculuk kime ait?
İsmin kaynağı, Azra Erhat’ın ilk olarak 1957’de, daha sonra daha kapsamlı tarzda 1962 ve 1979’da yayınlanan aynı adlı kitaplarıdır. Erhat’ın deyimiyle “Cevat Şakir Kabaağaçlı mavi yolculuğun kurucusu ise, Sabahattin Eyüboğlu onun isim babasıdır.”
Kabin charter seyirleri küçük veya orta boyda bir teknede gerçekleştirilir. Tekneler küçük olduğundan, en ulaşılamaz limanlara dahi erişimizi sağlarlar. Kabin charter tatilinizde, hem karadan hem denizden, doğanın en derin köşelerini keşfedebilirsiniz.
500 GT kaç metre?
2017 yılının Ocak ayında Hollandalı Heesen Yachts tersanesi, tamamen sipariş üzerine olan 56 metre uzunluğundaki, YN 18556 gövde adı verilen hızlı tam deplasman yatının üretimine başlandığını ilan etmişti.
Gulet tekne ne demek?
1970’li yıllardan beri inşa edilen Türk yapımı guletler, armadan bağımsız olarak, kemane eğrili baş bodoslaması, hafif kavisli şiyer hattı ve kepçe kıçlı profili olan bir gövde formuna sahip yelkenli tekneler olarak tanımlanabilir.