Neler yeni

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Pierre De Fermat (1601-1665)

Zeberus

(¯´•._.• Webmaster •._.•´¯)
Yönetici
(¯´•._.• Webmaster •._.•´¯)
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
340.048
Çözümler
6
Tepkime puanı
597
Puan
113
Credits
686
Kendisi bir Fransız matematikçisidir. Hukuk okumuş ve 1631 'de Orleans Üniversitesi'ni bitirmiştir. Daha sonra Toulouse kent meclisinde üyelik yaptı.. 1638 yılında ağır ceza mahkemesine atandı. Fermat amatör bir matematikçi olmasına rağmen 17.yüzyılın ilk yarısının en önde gelen iki matematikçisinden biridir (öteki matematikçi Ren
Descartes'tir). Fermat "Diyofantus Denklemleri" üzerine çalışarak modern sayılar kuramının temellerini attı. Onun geliştirdiği sayılar kuramı daha da ileriye gitmek
için bir yüzyıl sonra Euler'i beklemek zorunda kalacaktır. Descartes'tan bağımsız olarak analitik geometriyi kurdu. Eğrilerin teğetlerini, maksimumlarını, minimumlarını bulmak için yöntemler geliştirdi; böylece diferensiyel hesabının temellerini attı.Blaise Pascal'la yazışarak olasılık kuramını kurdu. Fermat buluşlarını yayınlamayı savsaklayan, düzenli not tutmayan, kitapların kenarlarına acele notlar alan, buluşlarını arkadaşlarına alelade mektuplarla bildiren savruk biriydi. Bu yüzden
analitik geometrinin kurucusu olarak Descartes'i , diferensiyel hesabının başlatıcısı olarak da Newton'u biliyoruz bugün. O bir amatördü. Günümüzde de 'amatörlerin prensi' olarak bilinir.
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz

Zevkini yansıtan rengi seç

Geniş / Dar görünüm

Temanızı geniş yada dar olarak kullanmak için kullanabileceğiniz bir yapıyı kontrolünü sağlayabilirsiniz.

Kenar çubuğunu kapat

Kenar çubuğunu kapatarak forumdaki kalabalık görünümde kurtulabilirsiniz.

Sabit kenar çubuğu

Kenar çubuğunu sabitleyerek daha kullanışlı ve erişiminizi kolaylaştırabilirsiniz.

Köşe kıvrımlarını kapat

Blokların köşelerinde bulunan kıvrımları kapatıp/açarak zevkinize göre kullanabilirsiniz.

Geri