SoruCevap
(¯´•._.• Üye •._.•´¯)
Hanefilere gore meshin muddeti, ikamet halinde olan (yolcu hukmunde bulunmayan) kimse icin bir gun bir gece, yani yirmi dort saattir En az on sekiz saat (uc gunluk) bir mesafeye gitmek uzere yola cıkan bir misafir (yolcu) icin ise, uc gun (yetmiş iki saat) gecerlidir Bu muddetin başlangıcı, mestler giyildikten sonra ilk abdestin bozulma zamanından itibarendir Ornek verilirse, bir kimse abdestini tamamladıktan sonra o taharet uzerine mestlerini giyse de, beş saat sonra ondan abdesti bozucu bir hal meydana gelse, bu beşinci saatten itibaren meshin muddeti mukim icin yirmi dort saat ve misafir icin yetmiş iki saat devam eder Mestleri giyiş zamanına bakılmaz
Malikilere gore, mesh icin bir zaman yoktur Guslu gerektiren bir durum olmadıkca, mestler uzerine daima mesh yapılabilir Ancak cuma namazını kılacak kimseler icin, her cuma gunu mestlerini cıkarıp ayaklarını yıkamaları mendubdur
Şafii ve Hanbelilere gore, mubah bir yolculukta bulunan kimse icin mesh muddeti uc gun, uc gecedir (yetmiş iki saat) Ma’siyet sayılan bir seferde ise bu muddet bir gun bir gecedir
Malikilere gore, mesh icin bir zaman yoktur Guslu gerektiren bir durum olmadıkca, mestler uzerine daima mesh yapılabilir Ancak cuma namazını kılacak kimseler icin, her cuma gunu mestlerini cıkarıp ayaklarını yıkamaları mendubdur
Şafii ve Hanbelilere gore, mubah bir yolculukta bulunan kimse icin mesh muddeti uc gun, uc gecedir (yetmiş iki saat) Ma’siyet sayılan bir seferde ise bu muddet bir gun bir gecedir