M
Modoratör
Lastik rotasyonu ne demek?
Rotasyon; aracınmekanik olarak yere düz basmasıyla ilgili bir ayardır. Bu işlem gereklidir çünkü lastikler eşit şekilde aşınmaz, ön lastikler her zaman arka lastiklerden daha hızlı aşınır. Dolayısı ile lastiklerin aşınmasını dengelemek için zaman zaman yerlerinin değiştirilmesi gerekir.Lastik rotasyonu ne kadar?
Ne sıklıkta rotasyon gerekir? Yaklaşık 10.000 kilometrede bir lastik rotasyonu yapmanız tavsiye edilir.Araç lastik rotasyonu nasıl yapılır?
Araç lastik rotasyonu nasıl yapılır?Rotasyon esnasında, ön lastikler, düz arkaya ve arka lastikler, çapraz olarak öne doğru hareket ettirilir. Bu, her lastiğin otomobilin her köşesini göreceğini garanti eder. Lastik izi bir santimetrenin altıda birinden daha küçükse lastikler aşınır.
Asimetrik lastik nedir?
Asimetrik lastik nedir?Asimetrik lastikler mümkün olan en iyi ıslak ve kuru zemin performansını sağlayabilmek için özelleşmiştir. Bu tip lastiklerde iç ve dış taraf farklı amaçlara hizmet eder; Lastiklerin dışa gelen tarafı, büyük bloklar ve dar kanallara sahiptir. Sırt merkezi, lastiğin düz gidişlerde optimum dengesini sağlar.
Yönlü lastik ne demek?
Yönlü Lastikler Genellikle ok başı şeklinde desene sahip olan bu lastikler sadece bir yöne doğru montaj yapılabilirler. Bu desenleri sayesinde su, kar vb. boşaltma kabiliyetleri çok yüksektir. Lastiğin ne yönde takılacağı yanaklardaki bir ok işaretiyle belirtilmiştir.Asimetrik lastik nasıl anlaşılır?
Asimetrik desenli bir lastik, biri lastiğin iç yarısı, diğeri dış yarısında olmak üzere iki ayrı sırt tasarımına sahiptir. Sıra dışı görünebilir, ancak lastiğin her iki yarısı da farklı bir amaca hizmet eder.Asimetrik desen nedir?
Asimetrik desen nedir?Asimetrik lastiklerin desen yani lastik tabanı kısmında iki farklı desen bulunur. Lastiklerin iç tarafı daha küçük, ıslak zemine uygun yüksek su tahliyesi sağlayan ve suda kızaklamayı engelleyen desenler içerirken dış tarafı daha büyük bloklar ve dar kanallar sayesinde kuru zeminde daha çok temas noktası oluşturur.