(¯´•._.• Üye •._.•´¯)
Facebook, 2019'de pek çok inişe ve çıkışa şahit oluyor Bol miktarda yeni özellik sunarken,*sahte haberler ve canlı platformu içerisinde yayınlanan şiddet içerikli görüntüler ile çok da eleştiri aldı Ancak her şeye rağmen Facebook, Dünya genelinde milyonların tercih ettiği bir sosyal ağ olmaya devam ediyor
2019 yılının ilk çeyreğine ait gelir raporuna bakılırsa, firma 31 Mart tarihinde 194 milyar aylık aktif kullanıcıya sahip*ve bu, yıl bazında 300 milyonluk bir artış anlamına geliyor Dahası, ortalamada 128 milyar kişi her gün Facebook ürünlerini*aktif olarak kullanıyor
Tahmin edilebileceği gibi bütün bunlar, Facebook'un geçtiğimiz yıl bol miktarda para kazandığı anlamına geliyor Firma, 2019'nin sadece ilk üç ayında 8 milyar dolar gelirelde etti ve bu, sadece bir yıl öncesine göre %49'luk bir artık olarak dikkat çekiyor
Eğer özel olarak net kara bakılırsa, sıçramanın 3 milyar doların biraz üzerinde olduğu görülüyor ve bu da %79'luk bir artışa denk geliyor*Bu gelirin büyük bir kısmı mobil reklamlara ait ve mobil reklamlar şu anda Facebook'un gelirinin %85'ini oluşturmakta Bu durum da Facebook'un artık mobil kullanıcılar için sayıları bildirmeyi bırakmasını açıklayabilir çünkü artık hemen herkes bir mobil kullanıcı
Dahası, Facebook'un Snapchat'in Hikayeler özelliğini tüm platformda uygulama kararı*oldukça etkili olmuş gibi gözüküyor Sadece birkaç hafta önce Instagram, 200 milyona yakın kişinin Stories (Hikayeler) özelliğini kullandığını duyurdu Yapılan gelir açıklamasında CEO Mark Zuckerberg de WhatsApp Durum'un şu anda 175 milyon kullanıcıya sahip olduğunu söyledi Snapchat'in kendisi de Şubat ayı itibariyle 161 milyon günlük kullanıcıya sahip Tabii ki Snapchat'in yavaşladığına dair bir bilgi bulunmuyor ancak Facebook'un Snapchat'i kopyalama taktiği işe yarıyor gibi gözüküyor
Facebook'un Snapchat'in peşine düşmeyi planladığı bir diğer plan ise, kamera tabanlı artırılmış gerçeklik çabaları ve firmanın bu çalışmaları üçüncü parti geliştiricilere açması
Facebook, video alanına oldukça büyük yatırımlar yapıyor*ve görünene göre her geçen gün daha fazla kişi platform üzerinde video izliyor Belki de daha ilginç olanı, Facebook'un var olan video içeriğini lisanslama çalışmaları olabilir CFO David Wehner'in söylediğine göre firma, daha uzun ve orijinal içeriklere sahip bir ekosistem oluşturmaya çalışıyor
Önceki HaberGalaxy S8, Bazı Bölgelerde Bu Yongayla Gelecek! Sonraki HaberInfluencer Marketing Kampanyası İçin 8 Öneri
2019 yılının ilk çeyreğine ait gelir raporuna bakılırsa, firma 31 Mart tarihinde 194 milyar aylık aktif kullanıcıya sahip*ve bu, yıl bazında 300 milyonluk bir artış anlamına geliyor Dahası, ortalamada 128 milyar kişi her gün Facebook ürünlerini*aktif olarak kullanıyor
Tahmin edilebileceği gibi bütün bunlar, Facebook'un geçtiğimiz yıl bol miktarda para kazandığı anlamına geliyor Firma, 2019'nin sadece ilk üç ayında 8 milyar dolar gelirelde etti ve bu, sadece bir yıl öncesine göre %49'luk bir artık olarak dikkat çekiyor
Eğer özel olarak net kara bakılırsa, sıçramanın 3 milyar doların biraz üzerinde olduğu görülüyor ve bu da %79'luk bir artışa denk geliyor*Bu gelirin büyük bir kısmı mobil reklamlara ait ve mobil reklamlar şu anda Facebook'un gelirinin %85'ini oluşturmakta Bu durum da Facebook'un artık mobil kullanıcılar için sayıları bildirmeyi bırakmasını açıklayabilir çünkü artık hemen herkes bir mobil kullanıcı
Dahası, Facebook'un Snapchat'in Hikayeler özelliğini tüm platformda uygulama kararı*oldukça etkili olmuş gibi gözüküyor Sadece birkaç hafta önce Instagram, 200 milyona yakın kişinin Stories (Hikayeler) özelliğini kullandığını duyurdu Yapılan gelir açıklamasında CEO Mark Zuckerberg de WhatsApp Durum'un şu anda 175 milyon kullanıcıya sahip olduğunu söyledi Snapchat'in kendisi de Şubat ayı itibariyle 161 milyon günlük kullanıcıya sahip Tabii ki Snapchat'in yavaşladığına dair bir bilgi bulunmuyor ancak Facebook'un Snapchat'i kopyalama taktiği işe yarıyor gibi gözüküyor
Facebook'un Snapchat'in peşine düşmeyi planladığı bir diğer plan ise, kamera tabanlı artırılmış gerçeklik çabaları ve firmanın bu çalışmaları üçüncü parti geliştiricilere açması
Facebook, video alanına oldukça büyük yatırımlar yapıyor*ve görünene göre her geçen gün daha fazla kişi platform üzerinde video izliyor Belki de daha ilginç olanı, Facebook'un var olan video içeriğini lisanslama çalışmaları olabilir CFO David Wehner'in söylediğine göre firma, daha uzun ve orijinal içeriklere sahip bir ekosistem oluşturmaya çalışıyor
Önceki HaberGalaxy S8, Bazı Bölgelerde Bu Yongayla Gelecek! Sonraki HaberInfluencer Marketing Kampanyası İçin 8 Öneri