H
haberci
Geçen yıl ProPublica, Facebook'un, verenlerinin konut reklamlarında ayrımcılık yapmasına izin verdiğini ortaya çıkarmıştı Facebook'a veren ev sahipleri, reklamları hangi ırktan insanların görüntüleyebileceğini seçebiliyorlar Şimdi ise ProPublica bu araştırmasının devamını getiriyor Facebook, ayrımcılığa izin veren yapısını değiştirdi mi? Görünüşe bakılırsa hayır
ProPublica, geçen hafta birkaç tane farklı konut reklamı satın aldı, ama bunların nüfusun bazı kısımlarına görünmemesini istedi Yahudilere, siyahlara ve aslen*Arjantin'den gelen Amerikalılara görünmemesi istenen reklamlar, söylenene göre dakikalar içinde onaylandı Facebook hedeflemesi ayrıca reklamcıların diğer grupları da hariç tutmasına izin veriyor, bunların arasında tekerlekli sandalye erişimi isteyenler ve lise yaşında çocuğu olan ebeveynler bulunuyor Bu reklamlar, Facebook'un algoritmik onaylama süreci sayesinde hemen onaylanıyor
ProPublica'nın söylediğine göre, sadece bir reklamın onaylanması diğerlerine göre uzun sürmüş ve bu da İslam ile ilgilenenleri hariç tutan bir test reklamı Bu da sonunda sadece 22 dakikada onaylanmış
Açık şekilde bu reklamlar ABD Adil Konut kanunlarını ihlal ediyor Ama Facebook bu konuda söz vermesine rağmen bu kanunlara uymak için hiçbir şey yapmamış gibi görünüyor ProPublica, Facebook'a bu reklamlar hakkında sorduğunda firma bunun teknik bir hataolduğunu söylemiş Facebook'un bundan sonra bu konuda önlem alıp almayacağı ise belirsiz
Önceki HaberHangi HDMI Kablosunu Almalısınız? *
ProPublica, geçen hafta birkaç tane farklı konut reklamı satın aldı, ama bunların nüfusun bazı kısımlarına görünmemesini istedi Yahudilere, siyahlara ve aslen*Arjantin'den gelen Amerikalılara görünmemesi istenen reklamlar, söylenene göre dakikalar içinde onaylandı Facebook hedeflemesi ayrıca reklamcıların diğer grupları da hariç tutmasına izin veriyor, bunların arasında tekerlekli sandalye erişimi isteyenler ve lise yaşında çocuğu olan ebeveynler bulunuyor Bu reklamlar, Facebook'un algoritmik onaylama süreci sayesinde hemen onaylanıyor
ProPublica'nın söylediğine göre, sadece bir reklamın onaylanması diğerlerine göre uzun sürmüş ve bu da İslam ile ilgilenenleri hariç tutan bir test reklamı Bu da sonunda sadece 22 dakikada onaylanmış
Açık şekilde bu reklamlar ABD Adil Konut kanunlarını ihlal ediyor Ama Facebook bu konuda söz vermesine rağmen bu kanunlara uymak için hiçbir şey yapmamış gibi görünüyor ProPublica, Facebook'a bu reklamlar hakkında sorduğunda firma bunun teknik bir hataolduğunu söylemiş Facebook'un bundan sonra bu konuda önlem alıp almayacağı ise belirsiz
Önceki HaberHangi HDMI Kablosunu Almalısınız? *