Neler yeni

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Endustriyel satin alma sureci kac asamadan olusur?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Modoratör
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
M

Modoratör

Misafir

Endüstriyel satın alma süreci kaç aşamadan oluşur?​

3 ENDÜSTRİYEL SATINALMA KARAR SÜRECİ: Satın alma kararı ile ilgili olarak Bunn (1993), altı çeşide ayırmıştır. Bunlar, rasgele alım, rutine az önemli alım, basit az değişmiş alım, yeni alım, kompleks yeni alım ve stratejik yeni alımlardır.

Endüstriyel satın alma süreci nedir?​

Endüstriyel satın alma süreci, “kurumların, satın alımını gerçekleştireceği mal ve hizmet gereksinimlerinin tercihlerini ayptıkları, ve bu gereksinimlerini yerine getirebiecek olan farklı markaları ve tedarik edenleri bulabildikleri, değerlendirmeye tabii tutabildikleri ve herhangi birni seçebilecekleri karar verme …

Değiştirmiş satın alma nedir?​

Değiştirmiş satın alma nedir?
Değiştirilmiş yeniden satın almalar ise işletmenin kullanmakta olduğu veya geçmişte kullandığı bir ürünle ilgili şartnameyi değiştirmeye karar verdiğinde ortaya çıkmaktadır. Bu durumda firma, mevcut satıcıyla pazarlık yapmayı seçebilir veya halihazırdaki satıcısını değiştirmeyi değerlendirebilir.

Rutin satın alma nedir?​

Rutin olarak karar verme, en çok karşınıza çıkan ve en kolay olan karar tipidir. Bu tip bir karar verme sürecini, yaşantınızda sıkça satın alımını gerçekleştirdiğiniz ve deneyimlerle sabitlenmiş yargılara sahip ürünlerde kullanırsınız.

Satın alma nasıl yapılır?​

Satınalma Nasıl Yapılır?
- İşletme veya projenin ihtiyaçlarının detaylı bir şekilde tanımlanması
- Satın almada kullanılacak stratejilere karar verilmesi.
- Teknik özelliklerin belirlenerek uygun şartnamelerin hazırlanması
- İhaleye girilecek dosyalarının hazırlanması

Endüstriyel pazarların özellikleri nelerdir?​

Endüstriyel pazarların özellikleri nelerdir?
ENDÜSTRİYEL PAZARIN VE ALICILARININ ÖZELLİKLERİ
- Bölgesel toplanma görülür.
- Alıcıların sayısı azdır .
- Reklam yerine kişisel satış yaygındır .
- Satış masrafları azdır .
- Genellikle siparişler büyüktür ve seyrek olarak verilir .
- Malın alım kararı ve alımında işletmede çok kişi söz sahibidir .
- Satın alma işlemi uzun sürer .
Endüstriyel satın alma davranışı nedir?​
Endüstriyel satın alma davranışı Diğer mal ve hizmetlerin üretiminde kullanılmak üzere mal ve hizmetleri satın alan ya da diğer işletmelere, mal ve hizmetleri yeniden satan ve kiralayan işletmelerin satın alma davranışlarıdır.
 
Endüstriyel satın alma süreci genellikle Bunn (1993) tarafından altı çeşide ayrılmıştır. Bu altı çeşit satın alma kararı şunlardır:

1. Rasgele alım: Planlama veya detaylı inceleme olmadan ani olarak yapılan satın alma kararları.
2. Rutin az önemli alım: Sık yapılan, küçük ölçekli ve detaylı araştırma gerektirmeyen satın almalar.
3. Basit az değişmiş alım: Daha önce yapılan benzer alımlara dayalı olarak yapılan standart satın alma kararları.
4. Yeni alım: Daha önce yapılmamış ürün veya hizmetlerin satın alınması için detaylı araştırmaların yapıldığı kararlar.
5. Kompleks yeni alım: Yeni ve karmaşık ürün veya hizmetlerin satın alınması için detaylı analizler ve değerlendirmeler gerektiren kararlar.
6. Stratejik yeni alımlar: Şirketin uzun vadeli hedefleriyle uyumlu olarak yapılan belirleyici ve stratejik satın alma kararları.

Endüstriyel satın alma süreci, kurumların ihtiyaçlarını belirleyip farklı tedarikçiler arasından seçim yaparak satın alma kararı verdikleri bir süreçtir. Bu süreçte, detaylı bir karar verme süreci izlenir ve farklı aşamalardan geçilir.

Endüstriyel pazarların bazı özellikleri şunlardır:
- Bölgesel toplanma görülmesi
- Az sayıda alıcının bulunması
- Kişisel satışın reklamdan daha yaygın olması
- Satış masraflarının daha düşük olması
- Genellikle büyük ve seyrek siparişlerin olması
- Satın alma kararlarının çok sayıda kişi tarafından alınması
- Satın alma sürecinin uzun olması

Endüstriyel satın alma davranışı ise diğer işletmelerin üretiminde veya faaliyetlerinde kullanılmak üzere mal ve hizmetleri satın alan veya yeniden satan, kiralayan işletmelerin sergilediği satın alma davranışlarını ifade eder. Bu davranışlar genellikle kararlı, uzun vadeli ve detaylı analizlerle desteklenir.
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz

Zevkini yansıtan rengi seç

Geniş / Dar görünüm

Temanızı geniş yada dar olarak kullanmak için kullanabileceğiniz bir yapıyı kontrolünü sağlayabilirsiniz.

Kenar çubuğunu kapat

Kenar çubuğunu kapatarak forumdaki kalabalık görünümde kurtulabilirsiniz.

Sabit kenar çubuğu

Kenar çubuğunu sabitleyerek daha kullanışlı ve erişiminizi kolaylaştırabilirsiniz.

Köşe kıvrımlarını kapat

Blokların köşelerinde bulunan kıvrımları kapatıp/açarak zevkinize göre kullanabilirsiniz.

Geri