(¯´•._.• Üye •._.•´¯)
1950’li yıllarda başlayan uzay yarışı, günümüzde de teknoloji sayesinde
gittikçe kızışıyor
. Özellikle işin içine
SpaceX
ve
Blue Origin
gibi firmaların da girmesiyle bu yarış bambaşka bir seviyeye çıkmış durumda.
Durum böyle olunca teknoloji ve tasarım şirketleri de bu uzay yarışında adından söz ettirmek için
elinden geleni yapıyor
. Hookie isimli motosiklet tasarımı markası ise uzay yarışına iddialı bir giriş yapmak için dünyanın ilk
ay motosikletini
tasarladığını duyurdu.
Sıradışı bir “Ay motosikleti” konsepti
Her koşulda yaşayabilen yegâne canlı
Tardigrad
’lardan isimini alan motosikletin astronotların kullandığı uzay araçlarından
çok daha hafif olduğunu
açıklayan firma, aracın çok daha ucuza üretilebilen ve çok daha mantıklı bir ulaşım aracı olacağını
iddia ediyor
.
Interesting Engineering isimli sitenin verdiği bilgilere göre, uzaya 1 kg’lık bi yük göndermenin maliyeti yaklaşık
2.270 dolar
tutuyor. Astronotların kullandığı standart uzay araçlarının ağırlığı
210 kg
(476 bin dolar) iken Hookie’nin Tardigrad isimli motosikleti ise sadece
139 kg
(315 bin dolar) ağırlığında. İki araç arasındaki bu ağırlık farkı, kritik önem taşıyan uzay görevlerinde
hem yükten hem de maliyetten tasarruf edilmesi
konusunda büyük fayda sağlayacaktır.
“Tardigrad, hiçbir kurala uymak zorunda değil”
Hookie’nin kurucuları Nico ve Sylvia Müller çifti, motosikletin tasarımında ilk olarak tasarımcı Andrew Fabishevskiy’nin dijital çizimlerinden esinlendiklerini açıkladı. Kendisinden izin aldıktan tasarımı geliştirip gerçek boyutlarda ve
çalışan bir elektrikli motosiklet
üreten ekibin aracın tasaımında çok fazla
zaman ve emek
harcadığı açıklandı.
Nico Müller, ürettikleri aracın herhangi bir trafik ve aerodinamik kuralına uymak zorunda olmadığını ve bu sayede daha özgür davranıp
aracı hafifletmeye odaklandıklarını
açıkladı. Hafifletilmiş metal, ince alüminyum ve 3 boyutlu yazıcıda üretilen parçalar kullanılan motosikletin gövdesi ise
neredeyse şeffaf
olacak şekilde özel olarak tasarlandı.
Herhangi bir parçanın kırılması ya da bozulması ihtimaline karşın motosikletin küçük parçalardan oluşturulduğu ve uzayda
parçalarının kolayca değişebileceği
de açıklandı.
Nico Müller,”
NASA bizim Tardigrad projemizi biliyor. İleride NASA ile bu konuda iş birliği yapmak
bizi oldukça mutlu edecektir
.
” diyerek NASA ile muhtemel bir ortaklık olabileceğini açıkladı.
Tardigrad, Ekim ayının ortasında ABD’deki Petersen Otomotiv Müzesinde
ilk kez sergilenecek
.
gittikçe kızışıyor
. Özellikle işin içine
SpaceX
ve
Blue Origin
gibi firmaların da girmesiyle bu yarış bambaşka bir seviyeye çıkmış durumda.
Durum böyle olunca teknoloji ve tasarım şirketleri de bu uzay yarışında adından söz ettirmek için
elinden geleni yapıyor
. Hookie isimli motosiklet tasarımı markası ise uzay yarışına iddialı bir giriş yapmak için dünyanın ilk
ay motosikletini
tasarladığını duyurdu.
Sıradışı bir “Ay motosikleti” konsepti
Her koşulda yaşayabilen yegâne canlı
Tardigrad
’lardan isimini alan motosikletin astronotların kullandığı uzay araçlarından
çok daha hafif olduğunu
açıklayan firma, aracın çok daha ucuza üretilebilen ve çok daha mantıklı bir ulaşım aracı olacağını
iddia ediyor
.
Interesting Engineering isimli sitenin verdiği bilgilere göre, uzaya 1 kg’lık bi yük göndermenin maliyeti yaklaşık
2.270 dolar
tutuyor. Astronotların kullandığı standart uzay araçlarının ağırlığı
210 kg
(476 bin dolar) iken Hookie’nin Tardigrad isimli motosikleti ise sadece
139 kg
(315 bin dolar) ağırlığında. İki araç arasındaki bu ağırlık farkı, kritik önem taşıyan uzay görevlerinde
hem yükten hem de maliyetten tasarruf edilmesi
konusunda büyük fayda sağlayacaktır.
“Tardigrad, hiçbir kurala uymak zorunda değil”
Hookie’nin kurucuları Nico ve Sylvia Müller çifti, motosikletin tasarımında ilk olarak tasarımcı Andrew Fabishevskiy’nin dijital çizimlerinden esinlendiklerini açıkladı. Kendisinden izin aldıktan tasarımı geliştirip gerçek boyutlarda ve
çalışan bir elektrikli motosiklet
üreten ekibin aracın tasaımında çok fazla
zaman ve emek
harcadığı açıklandı.
Nico Müller, ürettikleri aracın herhangi bir trafik ve aerodinamik kuralına uymak zorunda olmadığını ve bu sayede daha özgür davranıp
aracı hafifletmeye odaklandıklarını
açıkladı. Hafifletilmiş metal, ince alüminyum ve 3 boyutlu yazıcıda üretilen parçalar kullanılan motosikletin gövdesi ise
neredeyse şeffaf
olacak şekilde özel olarak tasarlandı.
Herhangi bir parçanın kırılması ya da bozulması ihtimaline karşın motosikletin küçük parçalardan oluşturulduğu ve uzayda
parçalarının kolayca değişebileceği
de açıklandı.
Nico Müller,”
NASA bizim Tardigrad projemizi biliyor. İleride NASA ile bu konuda iş birliği yapmak
bizi oldukça mutlu edecektir
.
” diyerek NASA ile muhtemel bir ortaklık olabileceğini açıkladı.
Tardigrad, Ekim ayının ortasında ABD’deki Petersen Otomotiv Müzesinde
ilk kez sergilenecek
.


