H
haberci
Misafir
Ulusal Bor Araştırma Enstitüsü (BOREN) tarafından, dünyada ilk kez borlu çimentodan beton yol denemesi yapılacağı bildirildi
29 Aralık 2006 Cuma
Ulusal Bor Araştırma Enstitüsü (BOREN) Enstitü Başkanı Erk İnger, AA muhabirine yaptığı açıklamada, borun hayatın birçok alanında kullanılabileceğini, kurum olarak bu yönde ArGe çalışmalarını aralıksız sürdürdüklerini belirtti
Türkiye’nin ciddi anlamda bor rezervi bulunduğunu ve bor üretimi yapıldığını kaydeden İnger, yüzde 92’si yurt dışına gönderilen borun kullanım alanlarını genişleterek, istihdama ve katma değere katkı sağlamayı amaçladıklarını dile getirdi
İnger, borlu çimento üretimi denemelerinin olumlu sonuç verdiğini ifade ederek, şöyle konuştu:
Yaptığımız çalışmalarda, çimentonun içerisine bir miktar bor katarak normalden çok daha fazla dayanıklı çimento elde ettik Aynı zamanda borlu çimento üretiminin enerjide de tasarruf sağladığını gördük Türkiye’de yılda 40 milyon ton çimento üretiliyor Çimento üretiminde ciddi bir enerji harcaması dikkat çekiyor Borlu çimentonun üretimi, emisyonun düşmesine ve enerji tasarrufunun sağlanmasına da dönük bir çözüm sunuyor
Borlu çimentonun betona dönüşmesi sürecinde de betonun kalıptan çıkarıldıktan sonra dayanıklılığının yüzde 70 oranında arttığına dikkati çeken İnger, üretilen borlu çimentodan çok dayanıklı bir beton türü elde ettiklerini bildirdi İnger, borlu çimentodan elde edilen betondan dünyada ilk kez borlu beton yol yapımı denemeleri gerçekleştireceklerini kaydetti
İnger, borlu betondan çok dayanıklı kara yolları yapılabileceğinin altını çizerek, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanımız Hilmi Güler, borlu betondan kara yolları yapılması konusunda bizden bir çalışma yapılmasını istedi Biz de kurum olarak bu yönde çalışmalarımıza hız verdikdedi
Borlu betonla yapılacak yolun asfalt yola göre çok dayanıklı olabileceğine işaret eden İnger, şunları kaydetti:
Borlu beton yol ile asfalt yolun maliyetleri birbirine çok yakın Ancak borlu beton yolun asfalt yol gibi bakım maliyeti yok Bir yaptınız mı 3040 yıl o yolu kullanabilirsiniz Özellikle kış aylarının çetin geçtiği bölgelerde buzlanma ve tuzlama nedeniyle asfalt yollar çok daha çabuk bozuluyor Borlu beton ise kış şartlarına ve sıcak iklim şartlarına çok daha dayanıklı olabilecek
İnger, borlu beton yol deneme çalışmalarının ilk olarak Ankara Elektrik İşleri Etüt İdaresi binasının önündeki yolda ve KütahyaEskişehir kara yolunda yapılacağını bildirdi
Kaynak:Milliyet
29 Aralık 2006 Cuma
Ulusal Bor Araştırma Enstitüsü (BOREN) Enstitü Başkanı Erk İnger, AA muhabirine yaptığı açıklamada, borun hayatın birçok alanında kullanılabileceğini, kurum olarak bu yönde ArGe çalışmalarını aralıksız sürdürdüklerini belirtti
Türkiye’nin ciddi anlamda bor rezervi bulunduğunu ve bor üretimi yapıldığını kaydeden İnger, yüzde 92’si yurt dışına gönderilen borun kullanım alanlarını genişleterek, istihdama ve katma değere katkı sağlamayı amaçladıklarını dile getirdi
İnger, borlu çimento üretimi denemelerinin olumlu sonuç verdiğini ifade ederek, şöyle konuştu:
Yaptığımız çalışmalarda, çimentonun içerisine bir miktar bor katarak normalden çok daha fazla dayanıklı çimento elde ettik Aynı zamanda borlu çimento üretiminin enerjide de tasarruf sağladığını gördük Türkiye’de yılda 40 milyon ton çimento üretiliyor Çimento üretiminde ciddi bir enerji harcaması dikkat çekiyor Borlu çimentonun üretimi, emisyonun düşmesine ve enerji tasarrufunun sağlanmasına da dönük bir çözüm sunuyor
Borlu çimentonun betona dönüşmesi sürecinde de betonun kalıptan çıkarıldıktan sonra dayanıklılığının yüzde 70 oranında arttığına dikkati çeken İnger, üretilen borlu çimentodan çok dayanıklı bir beton türü elde ettiklerini bildirdi İnger, borlu çimentodan elde edilen betondan dünyada ilk kez borlu beton yol yapımı denemeleri gerçekleştireceklerini kaydetti
İnger, borlu betondan çok dayanıklı kara yolları yapılabileceğinin altını çizerek, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanımız Hilmi Güler, borlu betondan kara yolları yapılması konusunda bizden bir çalışma yapılmasını istedi Biz de kurum olarak bu yönde çalışmalarımıza hız verdikdedi
Borlu betonla yapılacak yolun asfalt yola göre çok dayanıklı olabileceğine işaret eden İnger, şunları kaydetti:
Borlu beton yol ile asfalt yolun maliyetleri birbirine çok yakın Ancak borlu beton yolun asfalt yol gibi bakım maliyeti yok Bir yaptınız mı 3040 yıl o yolu kullanabilirsiniz Özellikle kış aylarının çetin geçtiği bölgelerde buzlanma ve tuzlama nedeniyle asfalt yollar çok daha çabuk bozuluyor Borlu beton ise kış şartlarına ve sıcak iklim şartlarına çok daha dayanıklı olabilecek
İnger, borlu beton yol deneme çalışmalarının ilk olarak Ankara Elektrik İşleri Etüt İdaresi binasının önündeki yolda ve KütahyaEskişehir kara yolunda yapılacağını bildirdi
Kaynak:Milliyet