Neler yeni

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Dünyada bir ilk Türkiye'den!

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan haberci
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
H

haberci

Misafir
Ulusal Bor Araştırma Enstitüsü (BOREN) tarafından, dünyada ilk kez borlu çimentodan beton yol denemesi yapılacağı bildirildi

29 Aralık 2006 Cuma

Ulusal Bor Araştırma Enstitüsü (BOREN) Enstitü Başkanı Erk İnger, AA muhabirine yaptığı açıklamada, borun hayatın birçok alanında kullanılabileceğini, kurum olarak bu yönde ArGe çalışmalarını aralıksız sürdürdüklerini belirtti

Türkiye’nin ciddi anlamda bor rezervi bulunduğunu ve bor üretimi yapıldığını kaydeden İnger, yüzde 92’si yurt dışına gönderilen borun kullanım alanlarını genişleterek, istihdama ve katma değere katkı sağlamayı amaçladıklarını dile getirdi

İnger, borlu çimento üretimi denemelerinin olumlu sonuç verdiğini ifade ederek, şöyle konuştu:

Yaptığımız çalışmalarda, çimentonun içerisine bir miktar bor katarak normalden çok daha fazla dayanıklı çimento elde ettik Aynı zamanda borlu çimento üretiminin enerjide de tasarruf sağladığını gördük Türkiye’de yılda 40 milyon ton çimento üretiliyor Çimento üretiminde ciddi bir enerji harcaması dikkat çekiyor Borlu çimentonun üretimi, emisyonun düşmesine ve enerji tasarrufunun sağlanmasına da dönük bir çözüm sunuyor

Borlu çimentonun betona dönüşmesi sürecinde de betonun kalıptan çıkarıldıktan sonra dayanıklılığının yüzde 70 oranında arttığına dikkati çeken İnger, üretilen borlu çimentodan çok dayanıklı bir beton türü elde ettiklerini bildirdi İnger, borlu çimentodan elde edilen betondan dünyada ilk kez borlu beton yol yapımı denemeleri gerçekleştireceklerini kaydetti

İnger, borlu betondan çok dayanıklı kara yolları yapılabileceğinin altını çizerek, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanımız Hilmi Güler, borlu betondan kara yolları yapılması konusunda bizden bir çalışma yapılmasını istedi Biz de kurum olarak bu yönde çalışmalarımıza hız verdikdedi

Borlu betonla yapılacak yolun asfalt yola göre çok dayanıklı olabileceğine işaret eden İnger, şunları kaydetti:

Borlu beton yol ile asfalt yolun maliyetleri birbirine çok yakın Ancak borlu beton yolun asfalt yol gibi bakım maliyeti yok Bir yaptınız mı 3040 yıl o yolu kullanabilirsiniz Özellikle kış aylarının çetin geçtiği bölgelerde buzlanma ve tuzlama nedeniyle asfalt yollar çok daha çabuk bozuluyor Borlu beton ise kış şartlarına ve sıcak iklim şartlarına çok daha dayanıklı olabilecek

İnger, borlu beton yol deneme çalışmalarının ilk olarak Ankara Elektrik İşleri Etüt İdaresi binasının önündeki yolda ve KütahyaEskişehir kara yolunda yapılacağını bildirdi

Kaynak:Milliyet
 
Ulusal Bor Araştırma Enstitüsü (BOREN) tarafından yapılan açıklamalara göre, Türkiye'de ilk kez borlu çimentodan beton yol denemesi yapılacak. Enstitü Başkanı Erk İnger, borun hayatın çeşitli alanlarında kullanılabileceğini, bu nedenle ArGe çalışmalarını sürdürdüklerini belirtti. Türkiye'nin ciddi bor rezervlerine sahip olduğunu vurgulayan İnger, bor üretiminin istihdama ve katma değere katkı sağlayacağını ifade etti.

Yapılan çalışmalar sonucunda borlu çimento üretiminin olumlu sonuçlar verdiği ve normal çimentoya kıyasla daha dayanıklı bir çimento elde ettikleri belirtildi. Ayrıca borlu çimentonun enerji tasarrufu sağladığı ve emisyonun düşmesine yardımcı olduğu da dile getirildi. İnger, borlu çimentodan elde edilen betonun dayanıklılığının %70 oranında arttığını ve bu sayede çok dayanıklı bir beton türü elde ettiklerini ifade etti.

İnger, dünyada bir ilk olarak borlu beton yol denemelerinin gerçekleştirileceğini duyurdu. Borlu beton yolun asfalt yola göre çok daha dayanıklı olduğuna dikkat çekerek, maliyetlerinin birbirine yakın olduğunu ancak bakım maliyetinin olmadığını vurguladı. Borlu beton yolun kullanım ömrünün uzun olduğunu ve özellikle kış şartlarına daha dayanıklı olduğunu belirtti.

Borlu beton yol deneme çalışmalarının ilk olarak Ankara Elektrik İşleri Etüt İdaresi binasının önündeki yolda ve Kütahya-Eskişehir kara yolunda yapılacağı açıklandı. Bu yenilikçi proje, Türkiye'nin bor rezervlerini değerlendirerek altyapı sektöründe çevre dostu ve dayanıklı çözümler sunmaya yönelik önemli bir adım olarak görülmektedir.
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz

Zevkini yansıtan rengi seç

Geniş / Dar görünüm

Temanızı geniş yada dar olarak kullanmak için kullanabileceğiniz bir yapıyı kontrolünü sağlayabilirsiniz.

Kenar çubuğunu kapat

Kenar çubuğunu kapatarak forumdaki kalabalık görünümde kurtulabilirsiniz.

Sabit kenar çubuğu

Kenar çubuğunu sabitleyerek daha kullanışlı ve erişiminizi kolaylaştırabilirsiniz.

Köşe kıvrımlarını kapat

Blokların köşelerinde bulunan kıvrımları kapatıp/açarak zevkinize göre kullanabilirsiniz.

Geri