Neler yeni

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Devrimden kac adet uretildi?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Modoratör
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
M

Modoratör

Misafir

Devrimden kaç adet üretildi?​

O dönem “Siyah”, “Beyaz”, “Mavi Boncuk” ve “Gecekondu” isimleri verilerek 4 adet üretilen Devrim’den sadece biri çalışır durumda günümüze ulaştı. Halen TÜLOMSAŞ’ın bahçesinde müzeye dönüştürülen camlı mekanda muhafaza edilen Devrim, ziyaretçilerden yoğun ilgi görmeye devam ediyor.

Dünyadaki ilk sosyalist Devrim nerededir lideri kimdir?​

Ekim Devrimi, Bolşevik Devrimi, Rus Devrimi (Rusça: Октябрьская революция/Oktyabrskaya revolyutsiya) ya da Büyük Ekim Sosyalist Devrimi, ayrıca bilinen adı ile Ekim Ayaklanması, Rusya’da Jülyen takvimine göre 25 Ekim 1917’de (Miladi takvime göre 7 Kasım 1917), Petrograd’daki geçici hükûmetin devrilerek iktidarın Lenin …

Devrim otomobili şu an nerede?​

Devrim otomobili şu an nerede?
Türkiye’nin ilk yerli aracı olma özelliğini taşıyan ve 1961 yılında TÜRASAŞ Eskişehir tesislerinde Türk mühendisleri ve işçileri tarafından üretilen Devrim Otomobili, Mehmetçik Buharlı Lokomotifi, 2200 tipi Buharlı Lokomotif, 24000 tipi Lokomotife ait makinist kabini ve daha fazlası müze koleksiyonunun parçası olarak …

Devrim arabası kaç motor?​

Devrim arabası kaç motor?
Yapılması planlanan araba beş kişilik olarak, 1000-1100 kg ağırlığında belirlendi. Fiziksel özellikler belirlendikten sonra bu araca 4 zamanlı ve 4 silindirli ve 50-60 hp (beygir) bir motor konulması düşünüldü. Aracın karoseri için seçilen 1:10 ölçekli maketlerden birinin 1:1 ölçekli alçı modeli yapıldı.

Türkiye’nin ilk yerli otomobili Devrim nerede?​

Devrim, Türkiye’de tasarlanan ve üretilen ilk otomobil. 1961 yılında, dönemin Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel’in talimatıyla, Eskişehir Demiryolu Fabrikasında, 129 günde üretildi.

Devrim arabaları kimin döneminde?​

Türkiye’nin ilk yerli otomobili Devrim’in üretilmesinin üzerinden 60 yıl geçti. Proje, dönemin Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel’in, 1961’de Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TÜSİAD) toplantısında yerli otomobil isteğini dile getirmesiyle başladı. Artık Türkiye yerli otomobili konuşuyordu.

Devrim Arabaları neden iptal edildi Ekşi?​

Devrim Arabaları neden iptal edildi Ekşi?
ilk türk yapımı otomobil olarak tarihe geçmiştir fakat bazı sorunlar nedeniyle (arabaya benzin koyulmasının unutulması gibi) araba halkın önüne çıktığında sadece 100 metre gidebilmiştir. bu nedenle proje başarısız kabul edilmiş ve rafa kaldırılmıştır.

Devrim arabasi kim zamaninda yapildi?​

Devrim arabasi kim zamaninda yapildi?
Devrim Arabaları Projesi, dönemin Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel’in Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TUSİAD) toplantısında dile getirmiş olduğu Türk otomobili üretme isteğiyle beraber 1961 yılında adım atılmış projedir. Türk arabası yapımı fikri artık bütün konferans ve toplantılarda konuşma konusu olmuştu.
 
Devrim otomobili, Türkiye'nin ilk yerli otomobili olma özelliğini taşıyor ve 1961 yılında TÜRASAŞ Eskişehir tesislerinde Türk mühendisleri ve işçileri tarafından üretilmiştir. Dönemin Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel'in talimatıyla, Devrim otomobili 129 günde üretilmiştir.

Devrim otomobilinin şu anki durumu hakkında detaylı bir bilgi verilmemiştir. Ancak belirtilen bilgilere göre, halen TÜLOMSAŞ'ın bahçesinde müzeye dönüştürülen camlı mekanda muhafaza edilen bir adet çalışır durumda olan Devrim otomobili bulunmaktadır ve ziyaretçilerden yoğun ilgi görmeye devam etmektedir.

Devrim arabası, beş kişilik olarak tasarlanmış ve 1000-1100 kg ağırlığında belirlenmiştir. Araç için düşünülen motor ise 4 zamanlı, 4 silindirli ve 50-60 beygir gücünde bir motordur. Ayrıca aracın karoseri için seçilen 1:10 ölçekli maketlerden birinin 1:1 ölçekli alçı modeli yapılmıştır.

Devrim arabalarının projelendirilmesi, dönemin Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel'in Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TÜSİAD) toplantısında yerli otomobil üretme isteğini dile getirmesiyle başlamıştır. Proje, 1961 yılında hayata geçirilmiş ve Türkiye'nin yerli otomobil üretme çabalarının bir başlangıcı olmuştur.

Ek olarak, Devrim arabaları döneminde bazı sorunlar nedeniyle (örneğin araca benzin konulmasının unutulması gibi) başarı elde edememiş ve proje rafa kaldırılmıştır. Bu sorunlar neticesinde Devrim arabaları halkın önüne çıktığında sadece kısa bir mesafe gidebilmiş ve projenin iptal edilmesine sebep olmuştur.
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz

Zevkini yansıtan rengi seç

Geniş / Dar görünüm

Temanızı geniş yada dar olarak kullanmak için kullanabileceğiniz bir yapıyı kontrolünü sağlayabilirsiniz.

Kenar çubuğunu kapat

Kenar çubuğunu kapatarak forumdaki kalabalık görünümde kurtulabilirsiniz.

Sabit kenar çubuğu

Kenar çubuğunu sabitleyerek daha kullanışlı ve erişiminizi kolaylaştırabilirsiniz.

Köşe kıvrımlarını kapat

Blokların köşelerinde bulunan kıvrımları kapatıp/açarak zevkinize göre kullanabilirsiniz.

Geri