H
haberci
Frankfurt Motor Show'da ürün konseptlerini tanıtan firmalar yalnızca otomobil üreticilerinden oluşmuyor Bir lastik ve parça sağlayıcısı olan Continental de bu fuarda yer alıyordu*ve en son lastik konsepti, sürücünün fazladan bir uğraş harcamasını gerektirmeden yol tutuş yeteneğini*arttırıyor
ContiAdapt olarak adlandırılan bu sistem, lastiklere ufak kompresörler yerleştirmekte Sistem, gereken duruma kadar lastikleri şişirebiliyor ya da indirebiliyor; bu da lastiğin yol ile bağlantı eden kısmının büyümesine ya da küçülmesine sebep olarak yol tutuşunu etkiliyor
Yüksek basınç, daha düşük bağlantı alanı anlamına geliyor ve bu da dönme direncini azaltarak kuru yollarda verimliliği arttırıyor Düşük basınçlar ise daha büyük bağlantı alanı anlamına geliyor ve bu da offroad sürüşler ya da kaygan zeminlerde yol tutuşuna asistan oluyor
Bir Takım araçlar bu nesil sistemlere sahip oysa bunlar pahalı ve nadir rastlanan seçenekler Örneğin orijinal Hummer, tekerleklerden ziyade araçta yer alan bir lastik şişirme sistemine sahipti ve bu sistem ile istenildiği zaman lastiklerin basıncı değiştirilebiliyordu MercedesBenz de offroad araçlarında aynı bir sistem kullanıyor
Continental'in Frankfurt'ta tanıttığı tek yeni konsept bu değildi Işyeri, kullandığı geçirgen lastikler ile aracın bilgisayarına elektrik sinyalleri ile lastikteki algılayıcılardan bilgi veren ContiSense'i de tanıttı Bu sistemin delinmelere ve basınç değişikliklerine şu andaki lastik basıncı takip sistemlerinden daha seri bir şekilde tepki verebileceği söylenmekte Keza bu algılayıcılar yol durumundaki değişiklikleri de algılayarak sürücüleri bu konuda bilgilendirilecek
Teorik olarak Continental'in bu iki teknolojiyi birleştirerek yol ve hava durumuna kadar lastikleri aranjör bir sistem oluşturması olası olabilir Bu şekilde dört mevsim lastikleri, gerçekte dört mevsim lastiği haline gelerek hava durumuna tarafından gerekli değişiklikleri otomatik olarak yapabilir
Önceki HaberTürkiye'nin En Detaylı Otomasyon Laboratuvarı İTÜ'de Sonraki HaberiPhone X Ne Değin Büyük? Cevap Bu Çizimlerde!
ContiAdapt olarak adlandırılan bu sistem, lastiklere ufak kompresörler yerleştirmekte Sistem, gereken duruma kadar lastikleri şişirebiliyor ya da indirebiliyor; bu da lastiğin yol ile bağlantı eden kısmının büyümesine ya da küçülmesine sebep olarak yol tutuşunu etkiliyor
Yüksek basınç, daha düşük bağlantı alanı anlamına geliyor ve bu da dönme direncini azaltarak kuru yollarda verimliliği arttırıyor Düşük basınçlar ise daha büyük bağlantı alanı anlamına geliyor ve bu da offroad sürüşler ya da kaygan zeminlerde yol tutuşuna asistan oluyor
Bir Takım araçlar bu nesil sistemlere sahip oysa bunlar pahalı ve nadir rastlanan seçenekler Örneğin orijinal Hummer, tekerleklerden ziyade araçta yer alan bir lastik şişirme sistemine sahipti ve bu sistem ile istenildiği zaman lastiklerin basıncı değiştirilebiliyordu MercedesBenz de offroad araçlarında aynı bir sistem kullanıyor
Continental'in Frankfurt'ta tanıttığı tek yeni konsept bu değildi Işyeri, kullandığı geçirgen lastikler ile aracın bilgisayarına elektrik sinyalleri ile lastikteki algılayıcılardan bilgi veren ContiSense'i de tanıttı Bu sistemin delinmelere ve basınç değişikliklerine şu andaki lastik basıncı takip sistemlerinden daha seri bir şekilde tepki verebileceği söylenmekte Keza bu algılayıcılar yol durumundaki değişiklikleri de algılayarak sürücüleri bu konuda bilgilendirilecek
Teorik olarak Continental'in bu iki teknolojiyi birleştirerek yol ve hava durumuna kadar lastikleri aranjör bir sistem oluşturması olası olabilir Bu şekilde dört mevsim lastikleri, gerçekte dört mevsim lastiği haline gelerek hava durumuna tarafından gerekli değişiklikleri otomatik olarak yapabilir
Önceki HaberTürkiye'nin En Detaylı Otomasyon Laboratuvarı İTÜ'de Sonraki HaberiPhone X Ne Değin Büyük? Cevap Bu Çizimlerde!