S
SoruCevap
Cemaatle Yatsı Namazı Kılınışı
Yatsı Namazı Cemaatle Nasıl Kılınır
Yatsı namazı, dordu sunnet, dordu farz, ikisi son sunnet ve ucu de vitir olmak uzere on uc rek`attır
İmama uyan bir kimse, yani muktedi, imam tekbir aldıktan sonra, o da tekbir alarak namaza durur Yalnız Subhaneke yi okuyup sukUt eder Fatiha ve başka ayet okumaz İmam ruku'a gittiği zaman, o da rukU`a gider RukU`daki tesbihleri soyler İmam rukU`dan Semiallahu limen hamideh diyerek doğrulduğunda ise, Rabbena lekelhamd der Secdeye gittiklerinde de secde tesbihlerini okur
Uc veya dort rek`atlı namazların ilk oturuşunda sadece Tehıyyat okunur Son oturuşta ise, Tehıyyat ile beraber salavat ve dualar okunarak imamla birlikte selam verilir
İmama uyan kimsenin, onun arkasında Fatiha ve zammı sUre okuması tahrimen mekruhtur Cunku imam cemaata riyaseten okumaktadır İmamın okuması cemaatın okuması yerine de gecer Nitekim hadisi şerif`te de bu husus sarahaten belirtilmiştir Ancak İmamı Muhammed, imamın kıraeti aşikare yaptığı namazlarda cemaatın okumasını mekruh gormuşse de, imamın gizli okuduğu yerlerde cemaatın da okumasını caiz gormuştur
Yatsı Namazı Cemaatle Nasıl Kılınır
Yatsı namazı, dordu sunnet, dordu farz, ikisi son sunnet ve ucu de vitir olmak uzere on uc rek`attır
İmama uyan bir kimse, yani muktedi, imam tekbir aldıktan sonra, o da tekbir alarak namaza durur Yalnız Subhaneke yi okuyup sukUt eder Fatiha ve başka ayet okumaz İmam ruku'a gittiği zaman, o da rukU`a gider RukU`daki tesbihleri soyler İmam rukU`dan Semiallahu limen hamideh diyerek doğrulduğunda ise, Rabbena lekelhamd der Secdeye gittiklerinde de secde tesbihlerini okur
Uc veya dort rek`atlı namazların ilk oturuşunda sadece Tehıyyat okunur Son oturuşta ise, Tehıyyat ile beraber salavat ve dualar okunarak imamla birlikte selam verilir
İmama uyan kimsenin, onun arkasında Fatiha ve zammı sUre okuması tahrimen mekruhtur Cunku imam cemaata riyaseten okumaktadır İmamın okuması cemaatın okuması yerine de gecer Nitekim hadisi şerif`te de bu husus sarahaten belirtilmiştir Ancak İmamı Muhammed, imamın kıraeti aşikare yaptığı namazlarda cemaatın okumasını mekruh gormuşse de, imamın gizli okuduğu yerlerde cemaatın da okumasını caiz gormuştur