Neler yeni

Foruma hoşgeldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Araba saga yada sola neden ceker?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Modoratör
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
M

Modoratör

Araba sağa yada sola neden çeker?​

Lastik Basıncı Orantısızlığı Bir taraf daha şişik, diğer taraf daha sönükse araç bir tarafa çeker. Doğru basınçla ilgili teknik özellikler, sürücü el kitabında ya da lastik şişirme alanlarında bulunmaktadır.

Araç sağ tarafa neden çeker?​

Tork sürüşünde hızlanırken önden çekişli (FWD) bir araba sağa çeker. Sorunun kaynağında gevşek bir direksiyon elemanı, arızalı bir alt kontrol kolu burcu, hasarlı bir motor bağlantısı, esnek bir rot kolu veya bilye yatağının aşınmasından kaynaklı aşırı hareket gibi birçok neden olabilir.

Araba neden yan yatar?​

Araba neden yan yatar?
Viraja girdiğinizde merkezkaç kuvveti ile karşı karşıya kalırsınız. Bu durumda arabanız düz yoldaki gibi dengeli gitmez; çünkü iç ve dış taraftaki tekerleklere farklı ağırlıkta yük biner. Böylece araç, yana doğru yan yatma eğilimi gösterir.

Motor neden sola çeker?​

Motor neden sola çeker?
Motosiklet neden bir tarafa doğru çeker. Motosikletiniz yoldayken, genellikle yanlış hizalanmış ön çatalların neden olduğu gidon ve ön lastik arasındaki yanlış hizalama nedeniyle bir tarafa çekebilir. Bir tarafa çekmesi ayrıca ön lastiğin bir tarafındaki aşınmanın yanı sıra dengesiz bir ön lastikten de kaynaklanabilir.

Rot ve balans nedir?​

Rot ayarı, araç direksiyonu herhangi bir yöne çevrildiğinde tekerleklerin de aynı yöne bakıyor olmasını sağlayan ayardır. Dolayısıyla araç ta direksiyonun çevrildiği doğrultuda hareket eder. Balans ise araç tekerleklerinin aralarındaki açı ve doğrultuların birbirine eşit olması durumudur.

Aracın sağ tarafı neresi?​

Aracın Sağı Ve Solu Aracın İçinden Baz Alınır Ve Yedek Parça Üreticileri de Bunu Baz Alarak Üretim Yaparlar. Yani Aracın Sürücü Tarafı Sol Olurken Yolcu Tarafı Sağ Olarak Hesaplanır.

Arabanın direksiyonu neden sallanır?​

Arabanın direksiyonu neden sallanır?
Direksiyon titremesinin en yaygın nedenlerinden birisi rot ayarlarının bozuk olmasıdır. Rot ayarları bozuk olması durumunda, tekerleklerin birbirine farklı olarak konumlandırılması direksiyonun titremesine neden olur. Özellikle engebeli yollarda sürekli araç kullanmak, zamanla rot ayarının bozulmasına neden olur.

Motosiklet gidon nasıl tutulur?​

Motosiklet gidon nasıl tutulur?
Sadece avuç içinizi elciğin üzerine koyun ve kontra basarkende tek elinizi devreye sokun. Ben şahsen sadece bacaklarımla benim eski ZZR1400ü tutarak ellerimi bırakmış vaziyette slalom yapardım. Burada önemli olan süspansiyon, lastik ve balans ayarlarının ve şasenin hizalanmasının doğru olmasıdır.
 
Araba sağa ya da sola çekme konusu genellikle lastik basıncı orantısızlığından kaynaklanmaktadır. Eğer bir tarafın lastiği diğer taraftakinden daha şişik ya da sönükse, araç o tarafa doğru çekme eğilimi gösterebilir. Bu durumda lastik basınçlarını düzenli olarak kontrol etmek ve doğru basınç seviyelerini sağlamak önemlidir.

Araç sağa çekme durumunda ise genellikle tork sürüşünde hızlanırken önden çekişli bir arabanın sağa doğru çektiği görülür. Bu durumun sebepleri arasında gevşek direksiyon elemanları, arızalı alt kontrol kolu burçları, hasarlı motor bağlantıları, esnek rot kol veya bilye yatağı gibi parçaların aşınması yer alabilir.

Araba yan yatma durumu ise viraja girildiğinde merkezkaç kuvvetiyle karşı karşıya kalındığı zaman ortaya çıkar. Bu durumda iç ve dış taraftaki tekerleklere farklı ağırlıkta yük biner ve araç yana doğru yan yatma eğilimi gösterebilir.

Motosikletinizin bir tarafa çekmesi durumunda genellikle ön çatalların yanlış hizalanması veya ön lastikteki aşınma gibi nedenler rol oynayabilir. Bu durumda, önemli olan doğru şekilde gidon ve ön lastiğin hizalanmasıdır.

Rot ayarı, aracın direksiyonu herhangi bir yöne çevrildiğinde tekerleklerin de aynı yöne bakacak şekilde ayarlanmasını sağlayan bir yöntemdir. Balans ise araç tekerlekleri arasındaki açı ve doğrultuların birbirine eşit olmasını ifade eder.

Direksiyonun sallanması durumunda rot ayarlarının bozuk olmasının yaygın bir neden olduğu belirtilmektedir. Bu durumda, tekerleklerin farklı olarak konumlandırılması direksiyonun titremesine neden olabilir. Özellikle engebeli yollarda sık sürüş yapmak rot ayarlarının bozulmasına yol açabilir.

Son olarak, motosiklet gidonunu nasıl tutmanız gerektiği konusunda avuç içinizi gidonun üstüne koymanız ve tek elinizi devreye sokarken kontra basmanız önerilmektedir. Bu tutuş şekliyle dengeyi sağlayabilir ve motosikletinizi kontrol altında tutabilirsiniz. Süspansiyon, lastik ve balans ayarlarının doğru olması da önemli bir faktördür.
 

Foruma hoşgeldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz

  • Geniş / Dar görünüm

    Temanızı geniş yada dar olarak kullanmak için kullanabileceğiniz bir yapıyı kontrolünü sağlayabilirsiniz.

    Kenar çubuğunu kapat

    Kenar çubuğunu kapatarak forumdaki kalabalık görünümde kurtulabilirsiniz.

    Sabit kenar çubuğu

    Kenar çubuğunu sabitleyerek daha kullanışlı ve erişiminizi kolaylaştırabilirsiniz.

    Köşe kıvrımlarını kapat

    Blokların köşelerinde bulunan kıvrımları kapatıp/açarak zevkinize göre kullanabilirsiniz.

  • Zevkini yansıtan renk kombinasyonunu seç
    Arkaplan resimleri
    Renk geçişli arkaplanlar
Geri